hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| چشم‌انتظاری مردم خوی برای افتتاح بیمارستان

آذربایجان غربی| چشم‌انتظاری مردم خوی برای افتتاح بیمارستان

برنامه ساخت بیمارستان آیت‌الله خویی از سال 72 و در زمینی به وسعت 37 هکتار به همت جمعی از خیرین آذربایجان غربی آغاز شد و اکنون 25 سال از زمان شروع اجرای عملیات ساخت آن می‌گذرد. وعده‌های تکراری افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی شهرستان خوی در حالی تا ۲۵ سال ادامه یافته که مردم این منطقه و شهرهای شمال آذربایجان غربی از نبود امکانات و تخت بیمارستانی کافی ناراضی هستند و برای درمان بیماری‌های ساده به تبریز و ارومیه سفر می‌کنند.

 خوی به‌عنوان یکی از شهرستان‌های آذربایجان غربی دارای پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان است که بیمارستان آیت‌الله خویی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین این پروژه‌ها است.

عملیات ساخت این بیمارستان در سال 91 با کاهش تعداد تخت‌های آن به 220 تخت برای اتمام عملیات ساخت و تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی واگذار شد که به علت بی‌پولی که دلیل ناتمام ماندن بسیاری دیگر از پروژه‌های استان است این پروژه هم تکمیل نشد. این بیمارستان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و مجاورت با شهرهای چالدران، ماکو و قره ضیاءالدین می‌تواند پذیرای تعداد بسیاری از بیماران این منطقه باشد اما بازدیدها، وعده‌ها، برنامه‌ها و درنهایت خلف وعده‌ها برای افتتاح این بیمارستان گویی پایانی ندارد، وعده افتتاح در هفته دولت، دهه فجر و امسال و سال آینده فقط و فقط جزئی از وعده‌های تکراری مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی است.

22 بهمن 97 هم گذشت و بیمارستان آیت‌الله خویی افتتاح نشد

چندی پیش وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر سه‌روزه خود به آذربایجان غربی و در بازدید از بیمارستان آیت‌الله خویی در شهرستان خوی گفته بود: این بیمارستان در 2 سال اخیر پیشرفت خوب فیزیکی داشته و انتظار می‌رود در 22 به بهمن‌ماه 97 به افتتاح برسد. حسن قاضی‌زاده هاشمی گفته بود: امیدوارم بیمارستان امام خمینی (ره) خوی زودتر از بیمارستان آیت‌الله خویی افتتاح شود و استاندار آذربایجان غربی خلف وعده‌ها و کم‌کاری‌ها توسط مسئولان مربوطه را در زمینه افتتاح این بیمارستان را پیگیری کند و با آن‌ها با جدیت برخورد کند. به‌هرحال بیمارستان امام خمینی (ره) خوی زودتر از بیمارستان آیت‌الله خویی و اتفاقا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد اما بازهم معلوم نشد چرا دولت برای اتمام این بیمارستان خیریه به‌اندازه کافی جدیت ندارد.

افتتاح در نیمه اردیبهشت 98

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این زمینه گفت: بیمارستان آیت‌الله خویی که قرار بود در دهه فجر امسال افتتاح شود به علت مشکلات مالی در هفته سلامت یعنی اواسط اردیبهشت‌ماه 1398 افتتاح می‌شود. جواد آقازاده افزود: ‌ هم‌اینک بیمارستان‌های پیرانشهر 64 درصد پیشرفت فیزیکی، اشنویه 40 درصد پیشرفت، نقده اخیرا شروع‌شده، مهاباد کلنگ زنی انجام‌شده و بوکان و تکاب نیز آماده افتتاح است و در هفته سلامت نیز بال دوم بیمارستان 100 تختخوابی میاندوآب افتتاح می‌شود. او گفت: در چند سال اخیر بیمارستان‌های چالدران، پلدشت، شوط و بوکان افتتاح‌شده و شاخص تخت بیمارستانی را از 1 به 1.5 افزایش داده‌اند و اگر بیمارستان زنان ارومیه نیز راه‌اندازی شود آذربایجان غربی از متوسط کشوری هم بالاتر می‌رود.

بیمارستانی که پاسخگوی نیازها نیست

فرماندار خوی گفت: هم‌اکنون 300 تخت بیمارستانی در خوی وجود دارد که با توجه به حضور بیماران از شهرهایی مانند چالدران و ماکو و خود شهرستان خوی جوابگوی نیازهای افراد نیست. سید محمد عابدی ادامه داد: بیمارستان آیت‌الله خویی در صورت اجرا دارای 20 بخش اصلی حوزه درمان، شامل بخش‌های تخصصی جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادرار، غدد داخلی، امراض عفونی، خون، ارتوپدی، سوانح و سوختگی، چشم‌پزشکی، گوش، حلق و بینی، اعصاب و روان و دندانپزشکی خواهد بود. او افزود: احداث بیمارستان آیت‌الله خویی در مراحل پایانی قرار دارد و شامل بخش‌های ای، سی، یو و ان، آی، سی، یو و سی، سی، یو و دیالیز همچنین ست 20 بخش و درمانگاه اختصاصی است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد